Beren en ziplines! - Reisverslag uit Whistler, Canada van Yvonne - WaarBenJij.nu Beren en ziplines! - Reisverslag uit Whistler, Canada van Yvonne - WaarBenJij.nu

Beren en ziplines!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

09 Juni 2023 | Canada, Whistler

5 juni: Knight Inlet Lodge. Ik zag 2 beren…..(geen broodjes smeren!!)

Weer om 6 uur op, want om half 8 hebben we nog een laatste beer-watching tocht.

Dit keer met de Nederlandse Effie als gids. Meteen aan de overkant van de lodge zagen we Lillian en Das Auto rondscharrelen, maar ze hadden geen belangstelling voor elkaar, ze waren beiden bezig met hun eigen ding. Das Auto schijnt echt een enorme grizzly te zijn, vandaar die rare naam. We zien ze van veraf,vanaf het water, dus zijn grootte is voor ons moeilijk in te schatten.

Later ziet Effie in de verte nog 2 beren, dus daar varen we naar toe. Het zijn wederom Lenore en Pretty Boy. De laatste heeft het blijkbaar opgegeven om Lenore te versieren en we zien dat hij de geur van Lillian oppikt. Met zijn neus over de grond haast hij zich haar kant op. Wij dobberen op een afstandje mee en zien hun ontmoeting en…Pretty Boy heeft succes vandaag! Hij mag zijn gang gaan met haar en wij zijn getuige!

En dan hebben we ook nog een Bald Eagle van heel dichtbij kunnen bekijken! Zelfs Effie was helemaal opgewonden…

Rond half 10 kwam het grijze watervliegtuigje weer aan met nieuwe gasten en nieuwe voorraden. De crew van Night Inlet hielp met uit- en weer inladen en tegen 10 uur stegen we op om een klein half uurtje later weer in het water te plonzen waar we 3 dagen eerder waren vertrokken. Nog geen kwartier laten zaten we in de auto, onderweg naar Whistler.

Vanaf Nanaimo weer met de ferry, we waren er eerder dan de gereserveerde tijd en we mochten ook eerder, maar dan raak je wel de reservering kwijt… oeps.De eerstvolgende boot was vol. Toen hebben we daar maar wat gegeten en op de volgende boot konden we gelukkig wel mee en vanaf Horseshoe Bay was het nog anderhalf uur rijden.

Whistler is echt een superschattig stadje, vooral gericht op wintersport. Overal zijn barretjes, restaurants, winkeltjes en hotels.

We bekijken wat menu’s, maar waar we gaan zitten blijkt het zo’n enorme herrie van eigen muziek plus muziek van de buren dat we het na een drankje en een snack wel gezien (eh, gehoord) hebben. Vervolgens eten we bij Il Caminetto, een van de betere restaurants. Het was er heerlijk in ieder geval!

6 juni: Whistler - Ziptrek Eagle Tour en Lost Lake Trail

De gondola gaat pas op 10 juni open, dus …wat nu? Een tour met 5 verschillende ziplines! En we gaan naar boven met….de gondola! Die blijkt het wel te doen maar alleen voor bedrijven zoals Ziptrek en voor organisatoren van fietstours met mountainbikes.

We gaan vanuit Whistler omhoog van 670 m tot Blackcomb Mountain op ruim 2400 m. Dan is het nog even lopen naar het eerste platform en vandaar gaan we via 5 verschillende ziplines weer naar beneden. Echt supergaaf om zo steeds het diepe in te springen en met 50 tot 70 km per uur tussen de boomtoppen door te razen.

De totale tocht duurt zo’n 3 uur en daarna lunchen we heerlijk in de Irish Pub. Een gigantisch bord nachos om te delen. We krijgen het niet op…

‘s Middags lopen we de Lost Lake Trail. Erg mooi, maar ontzettend druk met zowel wandelaars als fietsers en bij het meer zelf lijkt het wel het Henschotermeer in de zomer, een hartstikke druk strand. Er zijn alleen niet zoveel mensen in het koude water, maar Tibi heeft toch dapper pootje gebaad!

‘s Avonds delen we een salade bij de Brasserie, we hebben amper honger na die berg nachos van vanmiddag.

Tot slot halen we nog een flesje wijn en een 6-pack bier in een bar waar ze meeneemprijzen hanteren. Ik ga niet opschrijven wat dat allemaal kostte, Canada is gewoon duur…!!!

• 09 Juni 2023 - 13:50

Herma:

In Whistler hadden wij, lopend naar beneden een ontmoeting met een beer. Gelukkig was hij kalm, ik niet[e-1f629]

• 11 Juni 2023 - 23:33

Marijke:

Wat een gaaf avontuur weer dit, hoe komen jullie erop!

Erg leuk om mee te lezen met jullie reis.