Ashcroft nog 35 graden nu sneeuw in Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Yvonne - WaarBenJij.nu Ashcroft nog 35 graden nu sneeuw in Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Yvonne - WaarBenJij.nu

Ashcroft nog 35 graden nu sneeuw in Banff

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

19 Juni 2023 | Canada, Banff

17 juni: Elks en Lake Boom

Na het ontbijt willen we Lake Boom Trail gaan lopen bij Castle Junction, dus we gaan naar de kamer om onze spullen te pakken en zo. Zijn ze daar net aan het schoonmaken! Da’s de 1e keer tijdens de hele reis!!! We lopen dus nog maar een ommetje en als we terugkomen is mijn waterflesje pleite. Gelukkig vind ik het in hun karretje bij het plastic afval…, gauw uit de zak gegrepen! Beetje mijn waterflesje inpikken, mooi niet!

Als we Banff uitrijden zien we 3 schitterende elks grazen langs de weg!

En ja hoor, we kunnen het startpunt weer eens niet vinden en eindigen zo zelfs in een bewolkt Lake Louise, terwijl Banff hartstikke zonnig was… Rechtsomkeert gemaakt en terwijl wij ons keurig aan de snelheidslimiet houden worden we ingehaald door vrachtwagens en bussen. Een geheel nieuwe ervaring! Terug richting Banff is het zonnig en helder en kunnen we eindelijk goed genieten van alle prachtige bergtoppen om ons heen! Uiteindelijk vinden we toch ook het begin van de trail en lopen we de 5,1 km naar Lake Boom. Prachtig daar, ja, dan weet je precies waarvoor je het doet, wat een uitzichten! Na een korte pauze lopen we 5,1 km ook weer terug, dat gaat wat sneller, iets meer naar beneden.

Daarna rijden we nog naar 2 uitzichtpunten, ook weer even mooi allebei, die Rocky’s zijn echt groots en geweldig, maar… de benzine is bijna op! We redden het gelukkig nog net tot Banff, want benzinestations zijn hier dun gezaaid.

‘s Avonds eten we op advies van de receptionist bij Nourish in Bear Street, een 100% vegetarisch restaurant.Dat bleek een prima advies, het was zalig!

Weer vroeg naar bed, maar midden in de nacht werden we opgeschrikt door hevige donder en bliksem. Het ging echt vreselijk tekeer, dat belooft wat voor morgen ! En we hebben (dure!) tickets voor de gondola….

18 juni: Sneeuw!

Als we wakker worden is het droog en piept er af en toe er zelfs een zonnetje achter de wolken vandaan, dus we pakken vol goede moed bus 1 naar de gondola van 10.30 u. Boven is het koud, het sneeuwt er zelfs af en toe een beetje. Brrr. En helaas geen prachtige vergezichten, maar de bergtoppen spelen wel om de beurt kiekeboe tussen de wolken door. Er is een boardwalk, die lopen we helemaal af, er is een nogal vol restaurant en een souvenirwinkel. Onze terugrit was gepland om 12.50 maar we gaan al eerder, het was rustig dus dat kon gelukkig.

Beneden is het lang niet zo koud en we hebben nog 2 korte trails die we zouden willen lopen, de Fenland Trail en de Marsh Loop. Eerst naar de Fenland Trail, maar daar mogen we de parkeerplaats niet op vanwege een “event” (de Banff marathon) en eigenlijk mogen we ook de trail niet op terwijl daar niemand loopt! Dus we gaan toch en we blijken niet de enigen. Best een mooie wandeling! De Marsh Loop viel een beetje tegen. Op zich een mooie omgeving (waar niet?) maar het pad is een gedeeld wandel- en ruiterpad. En blijkbaar komen er heel veel ruiters, dus er was heel veel modder en paardenmest. Voor ruiters wel een mooi pad! Goed om lekker te galopperen, maar daar doen ze hier niet aan. Vandaar dat we hier ook geen ritje zijn gaan maken voor 94 dollar per uur en dan alleen maar stappen met 11 mederuiters die veelal nog nooit eerder een paard van dichtbij hebben gezien!

De laatste avond willen willen we weer bij The Keg eten, maar die zit helaas vol, dus we komen terecht bij Chili’s en daar eten we een lekkere taco.

Morgen op naar Calgary voor een logeerpartij van 3 dagen. Dan is jarig en Cristi, Olivia en Alex komen ook.