Tohonoh en Charlotte made my day! - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Yvonne - WaarBenJij.nu Tohonoh en Charlotte made my day! - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Yvonne - WaarBenJij.nu

Tohonoh en Charlotte made my day!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

01 December 2012 | Verenigde Staten, Tucson

Hello Folks,

Alle goede raadgevingen ten spijt (sorry Herma en Josee) heb ik gekozen voor de Fast Mountain Ride. Heen en terug verschillende stukken in galop, berg op en berg af ging natuurlijk in stap. Het is erg rotsachtig terrein, dus dat kan niet anders.
De ranch ligt op ongeveer 1400 feet, de bergpas die we over gingen lag op ruim 3200 feet. Schitterende uitzichten over het enorme dal waar Tucson in ligt en aan de andere kant het Nationale Park vol cactussen waar de ranch zich bevindt. In dit gebied, op deze ranch, zijn ook heel veel films en series opgenomen zoals bijv. de film How the west was won en de series Geronimo en High Chaparral (die laatste kan ik me nog goed kan herinneren).
Het goede nieuws van vandaag is dat ik nog steeds leef en dat mijn been niet meer pijn doet dan dat het sowieso doet, dus straks even kijken wat het programma van morgen te bieden heeft!
Vanavond valt er nog een nieuwe overwinning te behalen voor mij, namelijk een tarantula over me heen laten lopen.......maar ik ben bang dat ik liever nog een uur ga galopperen op Modelo!
Modelo is de laatste 3 dagen bereden door de wranglers en ze vinden hem OK, maar een beetje 'bumpy'. Wat ik later hoorde is dat hij pas 4 jaar is en 'still learning'.... Tja, dat verklaart niet alles maar misschien wel íets.
Vandaag reed ik op Tohonoh, een slomer paard bestaat bijna niet, heb zelfs een tak gevraagd aan mijn persoonlijke wrangler om het beest aan te kunnen sporen. Ja, ze houden dus goed rekening met me, een eigen wrangler om terug te kunnen als het niet zou gaan en een paard waar je met de beste wil van de wereld niet af kan vallen.
Tibi reed gisteren en vandaag op Magnum, een grote pluizige schimmel, vernoemd naar het ijs en niet naar het pistool (aldus Tibi)!

Vanmiddag zijn we naar het Pima Air en Space Museum geweest, aan de zuidkant van Tucson. Heel veel vliegtuigen, meer dan 4000, vooral vliegtuigen van de US Airforce uit de tijd van de oorlogen in Vietnam, maar ook van de huidige oorlog in Afghanistan en veel zijn er ook nog steeds in gebruik. Er staan ook allerlei soorten helikopters en een Guppy van de NASA. Dat laatste is een werkelijk enorm vrachtvliegtuig die me qua vorm deed denken aan Moby Dick. Er staan meerdere Nasa vliegtuigen en zelfs een Space shuttle! Wat zou mijn vader dat graag gezien hebben zeg!

Deel 2.
Het is hier inmiddels 21.45 en na het eten zijn we naar een show geweest over griezelige spinnen, schorpioenen en slangen, maar ook snoezige gekko's en een chinchilla. Na de show mochten de dieren geaaid en vastgehouden worden. We hebben slangen vastgehouden en geknuffeld, gekko's geaaid (die kan je alleen van kop naar staart aaien, andersom lukt niet, dat is te stroef), de chinchilla in de armen gehad én ik heb mezelf nogmaals overwonnen: ik heb Charlotte de Tarantula over 'n arm laten lopen. Weliswaar niet over m'n blote vel, maar over de mouw van mijn fleece, maar tóch, en eigenlijk was ze best lief! En ik hoef dus gelukkig niet een uur te gaan galopperen met Modelo....!!!

G'day to you all.
T & Y

• 01 December 2012 - 11:47

Tally:

Hallo Yvonne
    Ik heb net al je avonturen van de afgelopen dagen gelezen: je hoeft je daar in ieder geval niet te vervelen! Ik hoop dat je been je niet al te lang blijft hinderen, maar aangezien je tóch weer op een paard bent beland denk ik dat je been ook binnen de kortste keren weer geheeld is!
    Weet je nog de schorpioen in onze "badkamer"op Koh Samui? Die was vast niet zo lief als Charlotte de Tarantula!
    Nog heel veel plezier en we blijven jullie volgen.
    Groeten, ook aan Tibi,
    Mihai en Tally

• 02 December 2012 - 12:18

Henriëtte:

Hoi Yvonne,
    Ha, zo ken ik je weer! Gewoon doorgaan! Geweldig!Fijn dat jullie weer van je vakantie kunnen genieten.
    Henriëtte