Het kan ook luxueus - Reisverslag uit Mae Sot, Thailand van Yvonne - WaarBenJij.nu Het kan ook luxueus - Reisverslag uit Mae Sot, Thailand van Yvonne - WaarBenJij.nu

Het kan ook luxueus

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

08 Februari 2007 | Thailand, Mae Sot

Vanmorgen per fiets het Historical Parc van Sukhothai, de vroegere hoofdstad van Thailand, bekeken. Ruines van tempels, oude kolommen, stupa's en veel, heel veel Boeddhabeelden. Daarna hebben we de lekkerste koffie van Thailand gedronken en zijn we op weg gegaan naar Mae Sot, een schattig plaatsje bij de grens met Birma (dacht ik). Het is wel bij de grens met Birma, maar het is niet schattig. En er zijn ook niet veel fatsoenlijke guesthouses. Eentje met een minikamertje van wel 8 euro, maar dan moesten de koffers op bed en wij ernaast. En er was ook nog een guesthouse voor 2,5 euro met een gedeelde badkamer. Nou hoeft het niet luxe, maar ik wil mijn badkamer niet delen!! Hooguit met Tibi.
En nu zitten we in een duur hotel (30 euro voor een kamer!)en hebben we net gedineerd op een vlot onder begeleiding van de muziek van 2 muzikanten die alleen voor ons speelden (aangezien wij de enige gasten waren). Er was ook een mooie fontein in het meer en het geheel bood een schitterend uitzicht op de snelweg....
Wat een tegenstelling, die snelweg en de muzikanten en het meer.
Hier fietsen de mensen gewoon op de snelweg (maar dat wisten we al, hebben wij in Bangkok ook gedaan), en er zijn ook zebra's op de snelweg. Als je wilt kun je om de haverklap een u-turn maken en je mag er brommeren en blijkbaar zelfs lopen. Dat hebben we ook al 2 x gezien, en er zijn ook allemaal stalletjes langs de snelweg met o.a. fruit. Prima wegen verder!! Geen kuilen, geen gaten.
En zoals jullie zien, internetten kan je overal.
Morgen willen we richting Mae Hong Son, waar de langnekvrouwen wonen, maar dat zullen we niet halen, da's een beetje ver, dus we zien wel war we uitkomen. Misschien gaan we hier nog even wildwaterraften. Even de spiertjes strekken....

Tot de volgende keer.

Maaike: ja, ik heb me om 6 u lekker omgedraaid, en Tibi ook. Die was te enthousiast geweest,het was namelijk nog donker om die tijd.....
Die is om 7 uur vertrokken (alleen).

Joyce: nee, ik heb niets van Ron gehoord. (mijn eigen mobiel heb ik trouwens ook niet bij me, alleen die van Tibi).

Marjon: ja, blok maar af hoor, maar het moet een last minute worden dus ik weet de datum niet precies. Ergens rond 23 april?

Greta: ik herinnerde me ineens in welk guesthouse wij toen zaten in Chang Mai:in Gehhou Libla (op z'n Thais uitgesproken) weet je nog?!

• 08 Februari 2007 - 13:12

Annette:

hier in zeist nu wel een schitterend uitzicht: sneeuw!
    hopelijk duurt het lang tot dit plaatje transformeert in een zompig bruin beeld met al die auto's en sneeuwschuivers..
    maar helaas -nu en straks-geen muzikanten om het geheel te omlijsten..
    ik zet de radio wel aan :-))

• 08 Februari 2007 - 18:20

Josee:

Hoi Yvonne, Lees nu dat je je telefoon niet bij je hebt en daarop heb ik je gefeliciteerd met je verjaardag. Je zal wel gedacht hebben, "die Josee laat niets van haar horen". Als je terug bent kun je controleren.
    Vandaag vlak bij Austerlitz geweest in een conferencieoord. Het was heeeeeeeeeeeel mooi want het heeft behoorlijkg esneeuwd. Direct weeralarm afgegeven, NS draaide op halve snelheid dus ik heb staan te kleumen op het station. In de haast nog mijn tas laten liggen op Driebergen maar gelukkig 4242 gebeld en al weer terecht. Goed callcenter!!
    Marino is ook weer terug met 120 liter olijolie van de boer. Errug lekker maar ik mag niet zoveel want ben op dieet. Als je terug komt zal je zien hoeveel ik al afgevallen ben. hahaha
    Doeiiiiiiii