Van Austerlitz via Vancouver naar Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Yvonne - WaarBenJij.nu Van Austerlitz via Vancouver naar Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Yvonne - WaarBenJij.nu

Van Austerlitz via Vancouver naar Tofino

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

01 Juni 2023 | Canada, Tofino

Maandag 29-05: Amsterdam - Vancouver

Met een dubbel gevoel stappen we rond 11.15 in de auto. Het voelt niet goed om Zoya achter te laten ondanks dat we alles zo goed mogelijk hebben geregeld met Sandra en Jouke en zij hebben Kathy de Dierprofessional nog achter de hand. Maar ja, als ze haar pilletje echt niet wil eten, wat dan…?Maar goed, we gaan!

We laten de auto achter bij Parkos en op Schiphol duurt het afgeven van de bagage het langst, bij de security staan zowaar helemaal geen rijen meer (vandaag).

We vertrekken iets te laat, om 15.50 en vliegen 9 uur terug in de tijd dus komen een half uurtje later om 16.20aan in Vancouver! We gaan soepeltjes door de selfservice-douane, de koffers zijn er en we wandelen zo naar ons Airport Hotel.

We checken waar we morgen de auto moeten halen, eten wat op het vliegveld en voelen ons daarna niet meer zo lekker. Geen drankje meer in de hotelbar, maar direct naar bed. Nog voor 20.00 uur slapen we.

Dinsdag 30 mei: Vancouver - Vancouver Island - Tofino

Heerlijk geslapen, maar al om 5uur wakker natuurlijk. En dat kwam echt niet door herrie van de vliegtuigen want het hotel is supergoed geïsoleerd, maar gewoon door de combinatie vroeg slapen en wat jetlag.

Na een heerlijk ontbijt met uitzicht op vliegtuigen die komen en gaan, dan wel aan de slurf staan, checken we uit, wandelen naar de autoverhuur en binnen een half uur rijden we weg in een grote zwarte Infiniti. Toch snel nog even iets van de stad Vancouver zien voordat we straks om 13.25 met de ferry naar Vancouver Island vertrekken!

Vancouver lijkt een fijne relaxte en vooral groene stad. Hoogbouw, maar ook veel parken en prachtige lanen om aan te wonen. We rijden naar de Waterfront. Ook daar aan de kant waar we zijn heel veel moderne hoogbouw, aan de overkant groene heuvels. Er ligt een cruiseschip in de haven en er is een “watervliegveld” met een tankstation in het water.

Een uurtje later rijden we verder naar Horseshoe Bay waar we onze auto op Lane 2 mogen klaarzetten voor de overtocht naar Nanaimo. Onze Infiniti staat er dik, log en groot te zijn tussen een hele groep Lamborghini’s, Maserati’s, Ferrari’s, Mclarens en Mustangs…!

We hebben nog een uurtje over om Horseshoe Bay te verkennen, een schattig klein stadje met veel winkeltjes, barretjes en een fietspad met enorme bloembakken zodat fietsen echt niet meer kan. We drinken koffie, delen onze koek met de mussen, ik koop nog een paar oorbellen en dan is het tijd om weer naar de auto te gaan.

Na ruim anderhalf uur komen we aan in Nanaimo en hebben we nog ruim 200 km te gaan tot Tofino. De route is prachtig! Bergen met dennenbossen, besneeuwde toppen, meren en af en toe ook een glimpje van de zee.

Tofino Resort [e-38] Marina is een beetje motel-achtig. We slapen in “the black building”, erachter is een haven en een restaurant. Helaas is dat vol vanavond, dus we gaan aan de wandel richting het centrum. Shed lijkt ons niks, Wolf in the Fog is vol, de Koreaan is ook vol dus we eindigen in de Sushi Bar. Lekker! En daarna wederom vroeg naar bed.

• 02 Juni 2023 - 08:55

Josee:

Daar gaan jullie weer!!! En zo heerlijk dat we weer mee mogen lezen!!! Een hele leuke veilige spannende reis gewenst!!!