Ruim 100 Black Angus en 1 Tequila Sundown - Reisverslag uit Hulett, Verenigde Staten van Yvonne - WaarBenJij.nu Ruim 100 Black Angus en 1 Tequila Sundown - Reisverslag uit Hulett, Verenigde Staten van Yvonne - WaarBenJij.nu

Ruim 100 Black Angus en 1 Tequila Sundown

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

20 Mei 2012 | Verenigde Staten, Hulett

Howdy howdy!

Kreun....steun... de eerste dag met 'slechts' 7 uur te paard zit erop.
De start was ruig te noemen, van 'losstappen' hebben ze hier nog nooit gehoord en niemand heeft gecheckt of we echt wel konden rijden. We zijn opgestapt en half dravend, half galopperend weggereden want we hadden haast, we werden op een naburige ranch verwacht om ruim 100 koeien en kalveren naar een ander graasgebied te brengen, dus er volgde ook nog een lange woeste galop waarbij ik maar aan 1 ding kon denken, niet de voorste worden want dan dan was het maar de vraag waar ik zou eindigen..... Ghita was ook behoorlijk aan het vechten met KC om ook niet de voorste te worden!
Nick en Doerte kwamen met de auto en waren verbaasd over hoe snel we er waren....jaja!!
Toen hebben we ruim 100 Black Angus koeien bij elkaar gedreven en ruim 5 mijl verder naar een nieuw graasgebied gebracht. Daarbij zijn Ghita en ik samen met ene Sandra nog een beetje verdwaald omdat we ergens nog een achtergebleven koe en kalf hadden gespot. Toen konden we de rest echter niet meer vinden..... maar uiteindelijk is alles toch nog goed gekomen en hebben wij de rest toch teruggevonden.
Deze ochtendrit heeft 5 uur geduurd.

Na de late lunch hadden we een momentje om bij te komen, maar om half 5 moesten we weer opdraven om Tequila te zoeken. Deze Tequila vind je niet in de drankzaak, Tequila is een jong buffeltje wat verdwenen is. Dat was weer een heel ander soort rit, geen woeste galoppades, maar kruip door-sluip door door de bosjes, afdalingen waarbij we bijna verticaal naar beneden gingen waarna we na een enorme sprong weer heuvelopwaarts vlogen, al takken en bomen ontwijkend. Althans dat probeerden wij. Mijn arm heb ik opengehaald aan een tak en met mijn been heb ik een boompje meegenomen, auw!!
Nadat we zo' n beetje het hele gebied 2 uur lang in opgesplitste groepjes hadden doorkruist wilden Tav alsnog weeeer een nieuwe strategie bedenken en verder zoeken terwijl wij niets heerlijkers meer konden bedenken dan naar huis en met een wijntje op de veranda van het uitzicht genieten....zucht...... en precies op dat moment zagen we haar..... Tequila!!!!!!! Proost! Wat een schatje!!!!!!

Na een heerlijk avondmaal hebben we ons, na een gezellig gesprek met Nick, in de absoluut noodzakelijke hot tub laten glijden en nu moeten we acuut slapen!!!! We moeten namelijk weer vroeg op, 7 uur ontbijt, 8 uur paarden gezadeld op de trailer en dan rijden we ' ergens' naar toe, doen we weer some cattlework en moeten we ook groundwork doen in de roundpen ?????? Jullie horen het wel weer en dan vertellen we ook meer over Pink, KC, Pal en Rena.

Welterusten........snurk!

@Annette, wel foto's maar helaas geen kabeltje om ze via de iPad op de blog te zetten en geen tijd voor een Picassa album. We moeten nl. heeeel hard werken hier! Misschien morgen????

• 21 Mei 2012 - 05:50

Peter:

Lijkt mij een duidelijk geval van onbetaald (over)werk zonder werkvergunning.
    En je moet er nog voor betalen ook.
    :-)

• 21 Mei 2012 - 08:16

Cor:

En dat is dan vakantie!
    Dik betalen en keihard werken, wat je leuk vindt ;-)
    Ben benieuwd of jullie nog kunnen lopen als je terug bent, of dat Tibi je een week lang moet masseren om de zaak weer soepel te krijgen!

Enfin, veel plezier :-D & "Hals und Beinbruch" zoals men pleegt te zeggen.....

Cor

• 21 Mei 2012 - 09:20

Josee:

Dit is wat anders dan je slimfit club! Het klinkt echter alsof jullie het wel naar je zin hebben. Rawhide rawhide girls!!

• 21 Mei 2012 - 15:56

Paps:

Zo, kleine cowgirl in the sand, de enige koeien oftewel cows wij zien zijn de Mondrianas en Berta`s die hier in Richis voorbij komen, jawel we zijn met pensioen en hebben ons voorlopig gesettled in Richis.
    Sanatate si la revedere!
    Marten en Heleen/

• 21 Mei 2012 - 20:25

Annette:

Tjonge, jullie hebben dadelijk nog een week vakantie nodig om weer bij te komen! Wel fantastische ervaringen en mochten die fotos niet meer lukken, dan ga ik er vast en zeker een keer bij Ghita van genieten. Hang in there!!! Groetjes uit een zonovergoten Doorn met een roseetje in de achtertuin.....;-)