Koh Samui, niks veranderd. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yvonne - WaarBenJij.nu Koh Samui, niks veranderd. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yvonne - WaarBenJij.nu

Koh Samui, niks veranderd.

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

18 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Na een goede vlucht van 10 uur zijn we keurig op tijd aangekomen in Bangkok waar we vervolgens 1 uur en 20 minuten in de rij moesten staan voor de paspoortcontrole!! Zou het wat te maken hebben met de terroristische dreigingen? Geen idee, maar ik was blij dat er 3 uur tussen de vluchten zat! Verder ging alles heel soepeltjes en om kwart voor 11 's morgens landden we op Koh Samui. En nu kunnen we ons niet meer voorstellen wat "kou" inhoudt. Het is hier heeeeet.....en het zeewater is lauw-warm. We hebben een mooie bungalow en we hebben volop geprofiteerd van de Happy Hours. We bestellen de coctails en de biertjes met 2 tegelijk!
Gisteravond hebben we het aller-allerlekkerste Thais gegeten van ons hele leven. Ik voelde me verraden door mijn lichaam toen het zei "ho ho, helemaal vol".....ik had nog niet eens alles geproefd. En dat allemaal in een zeer romantische setting aan het strand, mooi verlicht, met 2 gitaarspelende Thai en een schattige huispoes.

Vanmorgen de eerste uurtjes op het strand doorgebracht maar nu scheuren we rond op brommertje nr. 13. Moest wel even slikken want gisteren waren we net een paar minuten onderweg vanaf het vliegveld toen we een bewusteloze Farang (Thais voor toerist) op de weg zagen liggen. Brommerongeluk. Iedereen rijdt er gewoon voorbij, dat wel, geen file dus..... Maar ja, nr. 13 + ongeluk vers in het geheugen--> we zijn dus verstandig en hebben helmen erbij genomen. Als je eenmaal rijdt is het wel lekker, het geeft wat verkoeling!
Tibi zit nu bij de tandarts, want die gaat hier een kroon laten zetten. De tandarts hier heeft griezelig witte tanden (en loopt op blote voeten). Ja, je kan je tanden hier ook laten bleken, maar dit ariel-wit gaat mij toch wat te ver, dus we houden het bij een kroon voor Tibi. Ben benieuwd!!

We hebben geen wifi in het complex, dus ik zit hier gewoon in een internetcafe, voelt best ouderwets, maar het is ook lekker Thais.
Hier ga ik het voor nu even bij laten.

Tot de volgende keer en liefs vanaf Koh Samui.

• 18 Januari 2012 - 11:18

Tally:

Hallo Yvonne en Tibi

Niets veranderd?? Na jullie laatste keer waarschijnlijk, want ik kan me niet voorstellen dat het na onze laatste keer samen niet veranderd is!
    Heel veel plezier gewenst en Tibi succes met de Thaise kroon.

Groeten vanuit een toch wel koud Winschoten!

• 18 Januari 2012 - 12:00

Wim En MC:

Hallo Globetrotters,

Alweer een leuk reisje, we zijn jaloers op het lekkere weer en al het andere...Heel veel reisgenot en veel plezier! En hopelijk gaat het allemaal goed bij de tandarts...

Groetjes uit het koude Axel

• 18 Januari 2012 - 15:16

Aletta:

Koud! Regen na nachtvorst. Triest tot en met hier!
    Vanuit deze situatie lees ik je bericht. Wordt er toch een beetje warm van!
    Geniet ze, maar dat doen jullie al volop lees ik. Groeten ook van Wim en tot het volgende bericht!

• 18 Januari 2012 - 21:39

Bernadette:

Klinkt allemaal werkelijk fantastisch. Op de mai sabai farang na, natuurlijk. Voorzichtigheid geboden, maar het is zo lekker op zo'n brommertje een beetje verkoeling te voelen. Het is hier het meest saaie weer dat je je kan bedenken. Ooooooooooooh, wat wil ik ook graag daar zijn.
    Heel veel plezier en heel veel lekker eten. Mmmmmmmm.
    Chok dee.
    Zie uit naar jullie volgende verslagje.

Kus, Bernadette.