Dahab - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Yvonne - WaarBenJij.nu Dahab - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Yvonne - WaarBenJij.nu

Dahab

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

18 April 2007 | Egypte, Dahab

Hoi allemaal,

Daar zijn we dan, in Egypte, in Dahab.
Transavia viel me reuze mee, alles ging goed en op tijd. Alleen na het landen zijn we van hot naar her gestuurd over het vliegveld, want Moebarak was net geland....! Vervolgens moesten we ond door de chaos in de aankomsthal worstelen, maar uiteindelijk aten we dan met z'n zessen in een rusig busje naar de eindbestemming.
Het hotel is bijzonder mooi en er wachtte ons nog een heel buffet. Echter,' all inclusive' stelt niet veel voor, want alle echt lekkere dingen horen er niet bij! We mogen alleen eten van het buffet, en niet in het restaurant, we krijgen geen expresso of cappucino maar alleen nescafe, geen vers sap maar alleen limonade/water. Wel wijn, bier en sterke drank. Vreemd toch! Nou weet ik niet hoe jodium of betadine smaakt, maar ik denk dat dat ongeveer net zo smaakt als Egyptische wijn. In ieder geval ruikt die naar jodium, en hij is dus niet echt verschrikkelijk lekker....maar ja, je moet wat! Het bier is wel prima. De rest hebben we nog niet uitgeprobeerd, nog geen tijd voor gehad. Vandaag hebben we lekker in de zon gelegen en nu zijn we naar het stadje gegaan. Iedereen wil je aandacht: op zijn minst dat je in de winkel komt kijken of de menukaart uit je hoofd leert...
Nou heb ik me al enthousiast ingeschreven voor een duik morgenochtend, maarhier in het stadje is het veeeeeeel goedkoper en hebben ze me zojuist proberen te overtuigen om de advanced course te doen: 5 duiken waarvan 1 nachtduik (!!??) en dieper, tot 30 meter. Eigenlijk lijkt me dat wel wat! Alleen, een nachtduik??? Wat is daar nou zo bijzonder aan zou je zeggen? Lijkt me zo donker!!!!!!! De jongen moest erg lachen om deze vraag, hij kon hem ook niet beantwoorden want hij had zelf ook nog nooit 's nachts gedoken. Ha ha..! Goed, ik denk er dadelijk onder het eten nog wel even over na.
Het is wel maar goed dat ik geen 'shorty' heb gekocht (duikpak met korte mouwen en korte pijpen). Het water is er hier te koud voor. Heb zojuist m'n huurpak moeten passen...met voeten eraan en zelfs een capuchon!
Het stadje is leuk, met veel bling bling en het lijkt niet duur. We zijn alleen nog geen winkel in geweest, we vertonen wat ' vluchtgedrag' met al die mensen die ons aanspreken en bijna naar binnen sleuren. In ons 4-sterren resort is alles duur, de niet inbegrepen dubbele expresso was ruim 3 euro. Voor minder dan dat zijn we hier met een taxi. Tja zei Tibi nog, hoe vinden we nou een taxi.....en toen werden we al geroepen door een man in een klein busje. Voor 20 pond (minder dan 3 euro) mochten we meerijden, hij ging thee drinken bij z'n vriend. De echte taxi is 5 pond goedkoper, maar ja, Tibi kan/wil niet al te veel afdingen! Hij zegt al heel gauw 'okee'.
Ik weet niet of ik het erg druk ga krijgen met mijn cursus (of niet), dus ik beloof niet dat ik morgen al weer schrijf!
We gaan een restuarantje uitzoeken hier en lekker eten.

Groetjes uit Egypte.

• 18 April 2007 - 18:46

Marjon:

Wow, daar gaan we weer! Klinkt allemaal super. Zorg je wel dat Tibi je charmant in duikpak met voeten en capuchon op de foto zet!!! Ik ben erg benieuwd. Heb je trouwens een affiliated contract afgesloten met NSI omdat je reclame maakt???
    Veel plezier gewenst vanuit Woerden.

• 18 April 2007 - 18:47

Aletta:

Een berichtje van "waar ben jij"? Is ook zo, Egypte. Je had het verteld, was het al weer kwijt. Tijd gaat zo snel! Op CUracao wordt ook 's nachts gedoken. Zelf geen ervaring. Andere vissoorten actief bij nacht? Ben benieuwd. Veel plezier. Groetjes aan Tibi. Sabine is net gekomen met MArijn voor 10 dagen. Even genieten. Jullie nog veel plezier!

• 18 April 2007 - 19:54

Astrid:

Klinkt goed daar! Veel plezier nog!

• 19 April 2007 - 07:35

Maaike:

Tjeemig Von, we moeten echt vaker lunchen!! Je bent nu al weer weg. Ontzettend veel plezier en geniet van al dat moois onder water. Wij zijn ook even weg het weekend maar ik lees je berichtjes met plezier volgende week.
    Kus voor jullie!

• 19 April 2007 - 13:19

Ghita:

Nachtduik is super leuk!! Je hebt lampen bij je en er is veel leven 's nachts op het rif. Je zult het echt geweldig vinden!
    Helaas kan ik niet rijden, want Peter is het hele weekend weg :-(

Heel veel plezier nog en vooral af blijven dingen, want ze lachen je anders achter je rug vierkant uit!!! Echt waar!!!
    XXX

• 19 April 2007 - 18:16

Joyce:

Het water te koud??? Daar kan ik me in Egypte nou echt niets bij voorstellen. Maar ze zullen je wel niet voor niets in zo'n charmant rubberen volledig afgesloten pak hijsen.
    Dat die wijn daar zo smerig is, kan ik me ook nog herinneren. Toch maar die waterpijp met appeltabak?!?
    Geniet van je eerste duikles en laat ons als het lukt weer meegenieten.
    Groetjes vanuit een koud Nederland

• 19 April 2007 - 21:18

Bertine:

Klink weer goed zo'n reisje. Vanavond half uur met Hunti gestapt, ze liep veel beter dan vorige week, maar nog niet echt soepel. Het was een heel gepruts om de pleisters er af te krijgen en aan de achterkant kwam een boel kit mee. Ik heb Thijs gebeld, maar het is de bedoeling dat de kit blijft zitten, hij adviseerde om de pleister op de achterkant te laten zitten, hij komt binnenkort langs om het los te snijden.
    Veel plezier en tot volgende week.

• 21 April 2007 - 03:32

Greta:

vanuit het droge koude Flagstaff,Arizona wens ik jullie nog veel waterplezier.
    Groeten Jan en Greta