Fencing en af en toe je tanden gebruiken - Reisverslag uit Hulett, Verenigde Staten van Yvonne - WaarBenJij.nu Fencing en af en toe je tanden gebruiken - Reisverslag uit Hulett, Verenigde Staten van Yvonne - WaarBenJij.nu

Fencing en af en toe je tanden gebruiken

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

23 Mei 2012 | Verenigde Staten, Hulett

Howdy again,

Dinsdag hebben we 'some fencing' gedaan: wij hebben omheiningen weggehaald en nieuwe geplaatst. We waren met 5 personen en 6 paarden (1 zgn pakpaard). Onze uitslover Tav en zijn aanbidster Sandra reden zonder zadel en toen het touw van het pakpaard onder de staart van Tav's paard kwam gaf dat paard een enorme bok en hoppa.. daar ging Tav!! Op mijn vraag of het goed met hem ging zei hij dat hij er af gesprongen was...... en dat het natuurlijk goed ging. Hmm jaja.

Het was hard werken (voor sommigen) en weer spannend rijden! Die verticale heuvels zijn heftig om af te dalen, maar ook heftig om na een sprong over een kreekje weer op gaan. Naar boven gaat het meestal in volle vaart, het is soms zo steil dat een paard dat echt niet langzaam kan doen. Dat het uberhaupt lukt is al een wonder, want er moeten soms ook meteen nog wat hindernisjes in de vorm van omgevallen bomen genomen worden!!
Degene die geen draad losmaakte of paaltjes uit de grond trok moest het paard van de ander of het pakpaard meeleiden, best lastig, vooral in volle vaart omhoog of bij springen door de creeks...
Mijn Pep was best braaf, leuk paardje en Ghita's Ginger ook. Zij heeft alleen teveel vel bij haar buik, waardoor zij daar altijd wonden krijgt van de singel. Ze gaan nu kijken of de Vet operatief wat vel kan verwijderen...! Ze hebben hier echt hart voor hun dieren.
Ghita is dolgelukkig dat ze nu een ander zadel heeft, dat heeft ze wel 199 keer gezegd.

Na de lunch konden we weer mee voor meer fencing-work, maar dat hebben we aan ons voorbij laten gaan. We hebben naar een paardentraining gekeken en we hebben Buster lekker laten grazen. Arme Buster, een prachtige bonte, heeft een gebroken bekken en moet nog maanden op rust blijven staan.
Uiteraard hebben we nog even gebubbeld in de hot tub, dat doet alle spieren namelijk heel erg veel goed.
Bijzonder fenomeen: de hot tub staat onder een afdakje, rechts daarvan regende het, links scheen de zon! En degenen die 's middags nog aan de omheiningen hebben gewerkt zijn overvallen door een hagelbui met enorme kanjers van hagelstenen.....alles is hier mogelijk!
's Avonds is er natuurlijk absoluut niets te doen hier, dus wij hebben na het eten een film (toepasselijk voor hier: The Rounders) getracht te kijken via de iPad, dat op zich was geen probleem, alleen....onze ogen vielen steeds dicht, dus morgenavond de rest.

Voor een toffe foto van ons: http://www.thenewhavenranch.blogspot.com/

Tot slot nog wat wetenswaardigheden:

Na het verweiden moet de kudde nog een half uur tot een uur bewaakt worden. Tijdens de tocht raken veel kalfjes hun moeder kwijt in het gedrang en als een kalfje haar niet snel terugvindt kan het in paniek raken en gaat het terug naar de laatste plek waar het haar gezien heeft! Zo'n kalfje kan die plek tot op een afstand van wel 10 mijl terugvinden!

Het castreren van stiertjes gebeurt hier met een mes, bij schapen daarentegen worden de ballen er met de vingers afgedraaid of afgetrokken, echter....daar krijg je lamme vingers van. De oplossing:...HAP! Gewoon, met de tanden eraf bijten......

Smakelijk, en groeten,
Ghita & Yvonne

• 23 Mei 2012 - 15:02

Cor:

Howdy CowGirls!

Wow, ziet er goed uit joh! Coole pics & leuke blog van Doerte, leuke meid ook.
    Geweldige blog weer, ruik de paniek van de kalfjes bijna ;-)
    Keep up the writing, ik lees ze ademloos!
    Cu back in Austerlitz next week, Enjoy

Cor

• 23 Mei 2012 - 19:26

Titia:

ballen tussen je tanden....?!!
    wat een stoere verhalen ! super leukl, ik kijk uit naar t vervolg,
    met de groeten van Jugueton, Titia