Vliegen...vliegen....vliegen en miljoenen pinnen - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Yvonne - WaarBenJij.nu Vliegen...vliegen....vliegen en miljoenen pinnen - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Yvonne - WaarBenJij.nu

Vliegen...vliegen....vliegen en miljoenen pinnen

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

15 April 2015 | Indonesië, Medan

Zondag12 april

Okee, Hunter is,  voorzien van een rooster en na een check door de dierenarts, goed overgedragen aan mijn lieve stalvriendinnen, en de poesjes zijn overgedragen aan Sandra en Jouke, dus we kunnen gaan.
Indonesia, here we come!
De eindeloze vlucht naar Djakarta duurde bijna 14 uur, waarna we nog weer ruim 2,5 uur min of meer moesten terugvliegen naar Medan, waar we voor ons gevoel alsnog redelijk fris en fruitig aankwamen. We werden opgewacht door Surya, onze chauffeur voor de komende week en hij heeft ons veilig naar ons hotel gebracht.
Medan heeft 20 miljoen inwoners, het is er rommelig, een beetje vies, een beetje nat van de regen, erg warm en het verkeer is chaotisch druk. Kortom, geen aantrekkelijke stad, maar wel fijn om even lekker te kunnen crashen in een goed hotel.
We hebben in de buurt nog even gezocht naar een restaurantje, er waren er wel een paar maar we hebben toch maar besloten om in ons hotel te eten want we hadden allebei een onbedwingbare trek in bier!!!!! En dat hadden ze  'buiten' niet.
De geldzaken zijn niet zo goed te volgen. We hebben 5 miljoen rupia gepind en zijn nu dus eigenlijk officieel miljonairs! Eén zo'n tapbiertje alleen kost echter al 60.000...... een klein fooitje, 10.000.... ....! Ik krijg het amper omgerekend maar gelukkig heeft Tibi hier een appje voor.

Dinsdag 14 april

We verslapen ons want ik heb de wekker niet goed ingesteld, dus we vliegen onder de douche door en ontbijten snel, want om 10 uur wacht Surya ons op. We gaan eerst naar zijn kantoor voor een 'briefing'. Daar krijgen we te horen wat we allemaal gaan doen op Sumatra, wat er wel is inbegrepen en waar we extra voor moeten betalen.
Daarna vertrekken we richting Bukit Lawang, een dorpje in de jungle op een afstand van 3 uur rijden. De wegen zijn niet al te best en het is druk met volgeladen motorfietsen, brommers met hele families er op en veel vrachtwagens, vol met vruchten van de palmen in de palmolieplantages links en rechts van de weg.
We komen rond15 uur aan en om vanaf de parkeerplaats bij de lodge te komen moeten we een wiebelige hangbrug over, met daaronder een flinke rivier. We slapen in Orang Utan 75, een mooie kamer met een jungle-badkamer met een open dak.
's Avonds eten we bij een vriend van Surya die een klein restaurant heeft. Het bier wat we onderweg met veel moeite gekocht hebben (pas in de 5e winkel hadden ze wat) staat daar al koud! Heerlijk!
En toen ging het regenen, hózen.....donderen en bliksemen....we konden elkaar bijna zelfs niet eens meer verstaan van de herrie!
Na de heerlijke nasi goreng hebben we nog wat afgewacht en met veel plezier gekeken of het de zwangere poes zou lukken om achter het gordijntje met het vlees en ander eten te komen( gasten kiezen uit de schotels achter dat gordijntje wat ze willen eten) en toen het haar net niet lukte heeft ze uit wraak op de stapel plastic zakjes geplast.....maar uiteindelijk zijn we toch onder de paraplu op onze teenslippertjes door enkelhoge plassen naar huis gewaad....

• 15 April 2015 - 14:48

Herma:

Nee he.... toch weer niet de hele vakantie op zoek naar drank!!!
    Maar dat mag de pret vast niet drukken. Veel plezier daar

• 15 April 2015 - 14:54

Annemieke :

Hoi meis en jonge man

heerlijk om weer mee te mogen genieten van jullie mooie fantastische reis........spannend hoor...wel je wekker voortaan goed instellen he,

liefs xx

• 16 April 2015 - 01:57

Elly:

Veel plezier. Hebben ze ook Thor?

• 16 April 2015 - 09:23

Marie-christine:

Wow, heerlijk fijn uit de sleur en de dagelijkse beslommeringen, geniet ervan.
    De biertjes waar je extra moeite voor moet doen, zijn dan een ware verrijking van jullie reis!
    Ik zeg geniet en drink met mate... :-)
    Lief je zusje xxxxxx

• 16 April 2015 - 19:37

Josee:

héééé! Vakantiegangers, weer een groot avontuur tegemoet. Heel veel plezier en gezond weer terug graag