Zoetry El Paraiso De La Bonita - Reisverslag uit Puerto Morelos, Mexico van Yvonne - WaarBenJij.nu Zoetry El Paraiso De La Bonita - Reisverslag uit Puerto Morelos, Mexico van Yvonne - WaarBenJij.nu

Zoetry El Paraiso De La Bonita

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

30 November 2013 | Mexico, Puerto Morelos

Zoetry El Paraiso De La Bonita. Dat is waar we zijn en waar we een weekje bijkomen van familie, paardrijden, winkelen en woestijnwandelen. Bij Puerto Morelos, aan de Riviera Maya, even ten zuiden van Cancun.

De Ontvangst:
Mario wachtte ons op in een knalgeel-oranje broek, een wit overhemd en met een typisch Mexicaanse hoed. Eenmaal in de auto kregen we eerst een koel handdoekje om ons op te frissen en vervolgens kregen we een glas champagne aangeboden. Onderweg mochten we nogmaals bijschenken. Eigenlijk mochten we de hele fles opmaken, maar dat is niet gelukt in 25 minuten. We voelden ons prima op ons gemak!

De Aankomst:
We werden bij naam begroet, uit de auto geholpen en kregen nu een glas ijsthee (jakkie bah). Na de check in werden we per golfkarretje naar onze ocean-front suite gebracht waar de volgende fles champagne al koud stond in een koeler met ijsblokjes.
Het kostte wat tijd om de enorme suite te verkennen en vooral ook om te bedenken hoe we 's avonds in bed zouden moeten komen. Het is zo hoog dat we er met een sprongetje in moeten hoppen. We hebben een jacuzzi op het terras op een steenworp afstand van de zee en 2 enorme ligmatrassen, we hebben een zithoek met tv en er is ook een tv in de slaapkamer en uiteraard een enorme badkamer met 2 wastafels, een giga douche, een klein zwembad wat ik niet meteen als ligbad herkende, een toilet, kasten, een minstens 20x vergrotende spiegel (schrík) en...... een tuintje!

Het Diner:
Hier geen enorme buffetten, maar nette restaurants waar je met een glas champagne, met daarin indien gewenst een mooie rode kers of wat stukjes kiwi, naar je tafeltje wordt begeleid en waar je ook een krukje met lederen zitting krijgt voor je handtasje. Cocktails worden aangevuld zodra ze op zijn, het eten is lekker en het geheel wordt begeleid door muzikanten. Naast het normale menu hebben ze ook altijd een extra kaart met bijzonder gezonde, slanke gerechten. En ze hebben echte haute-cuisine uitspattingen zoals bijvoorbeeld geitenkaas-ijs bij een voorgerecht, klinkt afgrijselijk maar is echt méér dan verrukkelijk!!!!! Er wordt goed voor ons gezorgd!

Het Ontbijt:
Dit wordt geserveerd op het terras naast het zwembad, met uitzicht op de zee.
Heerlijke verse papaya en ander fruit, mini croissantjes, chocoladebroodjes en nog veel meer. Rode, blauwe en groene ara's schreeuwen iedereen gezellig wakker en een Mexicaan met hoed begeleidt het ontbijt op zijn harp.

De Lunch:
Lunchen kan bijna overal, zelfs op het strand. Meestal houden we dat maar klein, wat tortilla chips, guacemole en salsa. En een cocktail natuurlijk.

Nog een korte sfeerimpressie:
Hagedissen, pauwen, 2-persoons strandstoelen, hangmatten, cocktails, oneindig veel champagne, ruisende palmen, lekker lezen, mangrove met krokodillen, plannen maken om te gaan snorkelen en duiken, een sunset zeiltocht, met de boot naar Puerto Morales om te winkelen, een reiki behandeling om chakra's te openen en de energie weer te laten stromen, een hydromassage, een Temazcal Ritual treatment in de Thalasso........
Ik denk dat het ons nog wel gaat lukken om het weekje verder vol te maken! We doen in ieder geval ons best!!
Adios!

• 30 November 2013 - 20:05

Josee:

oooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhh wat klinkt dit heerlijk. Hier kan ik ook wel aan wennen.
    GENIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 01 December 2013 - 09:11

Heleen Naezer:

Helemaal te gek joh ! Veel plezier.

• 01 December 2013 - 14:41

Sandra:

Zeg....dit is toch een grap he, cynisch bedoeld.....

• 01 December 2013 - 20:56

Ghita:

You found it! Paradise on earth! Vooral die cocktails die nooit op gaan, spreken mij wel aan ;-).
    Ondertussen in chilly Holland... wel een lekker zonnetje vandaag. Lekker gewandeld met je Huntipunti. Het gaat heel goed met haar, geen zorgen dus. Geniet nog lekker van de laatste paradijselijke dagen.

xx

• 02 December 2013 - 10:54

Cor:

Zo, ik barst nu echt van de jaloezie!
    Geloof dat ik maar nooit meer met jullie wil ....

Of nee, vertel, vertel & ik wil daar ook heen, echt! & hoe dan? ik wil nu, meteen!
    Tjonge jonge, wat een genot. nog veel plezier en tot snel (gna, gna)