Diane's trail & Patagonia Lake - Reisverslag uit Fountain Hills, Verenigde Staten van Yvonne - WaarBenJij.nu Diane's trail & Patagonia Lake - Reisverslag uit Fountain Hills, Verenigde Staten van Yvonne - WaarBenJij.nu

Diane's trail & Patagonia Lake

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

22 November 2013 | Verenigde Staten, Fountain Hills

Donderdagochtend hebben we Diane's Trail gereden, ooit uitgezet door ene Diane (dus), maar de trails moeten vaak aangepast worden vanwege natuurgeweld. Zo ook deze, maar dat was inmiddels al gedaan door Jenny. Het geheel was dus weer netjes gemarkeerd met roze lintjes maar de 'paden' moeten nog wel even flink inslijten voor je ze echt als paden kunt gaan herkennen.....
De oorspronkelijke route was voor een groot deel weggevaagd door de moesonregens in juli. Overal lagen door het water meegesleurde boomstammen en takkenbossen opgehoopt en de rivier die normaal gesproken droog staat stond nog vol water. We zijn hem ontelbare keren overgestoken.
De route leidt naar het Patagonia Lake, een handmatig aangelegd meer met o.a. een camping een een strand. Dit was dan ook de enige route waar wat mensen rondliepen, op zoek naar mooie en bijzondere vogels. Ook zijn we een flink aantal koeien en kalfjes tegen gekomen en ook papa-stier.
Op onze andere tochten hebben we afgezien van roofvogels o.a. herten, antilopes en een wild zwijn gezien. De natuur is hier prachtig en afwisselend.
Zo reden we over oneindige vlaktes, door canyons, over brokkelige bergwanden en richels en door de rivier.
Ik had in MK een bijzonder lief paardje dat enorm voorwaarts was, ze had geen enkele aansporing nodig. Ze kan ook boeren laten, ik wist niet wat ik hoorde! Boeren is iets wat paarden normaal gesproken niet kunnen, maar als ze het wel kunnen dan is dat een goede zaak, het kan eventuele koliek voorkomen.
En dit was de laatste rit.....we vonden het echt ontzettend jammer dat we weg moesten. We zouden kunnen blijven, ze hebben plek zat nu, maar het weer gaat veranderen: het gaat regenen! En dat in Arizona! Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt, dus ga ik Tibi maar niet meer overhalen om nog een dag of 2 te blijven en gaan we braaf terug naar Fountain Hills. We hebben onwijs geboft met het weer, we hebben zalig gereden en komen hier echt zeker terug, Circle Z was geweldig!!!!

Zaterdag gaan we naar ons huis, even kijken hoe het er bij staat en misschien kennis maken met de huurders? Hopelijk willen ze nog een (paar) jaar blijven.
Vandaag, vrijdag, regent het. In Fountain Hills is het 16 graden en het leek Olivia daarom een goed idee om ons (haar moeder, zichzelf en mij) te tracteren op een manicure/pedicure. Dat had ik nog nooit gedaan en nu loop ik dus voor het eerst in mijn leven rond met gelakte nagels en zelfs met gelakte teennagels!
De rest van de week zullen we vast nog wat gaan winkelen en zo, maar als er weer wat te vertellen valt kom ik zeker terug.
In ieder geval tot volgende week, vanuit Mexicooooooooo!

Liefs uit Arizona.

• 23 November 2013 - 12:30

Henriette:

Haha! Dat is een heel grappig beeld: jij met gemanicuurde nageltjes op een boerend paard! Als een vrouwelijke Lucky Luke door het landschap langs een trail van roze lintjes!

• 23 November 2013 - 20:53

Bertine:

Hi Yvonne,

Wat een mooi paard is MK en wat een gave foto's. Het ziet er echt top uit daar. Vanmiddag lekker met Hunti gewandeld en haar ook even lekker laten grazen. Groet van bertine en hoefje van hunti

• 25 November 2013 - 09:43

Ghita:

Dag lieverds, wat heerlijk om eindelijk al jullie avonturen te lezen! Ik moet zeggen... ben wel (meer dan) een beetje jaloers. Wat super geweldig klinkt het. Ik wil ook naar Circle Z!
    Met Hunter gaat het heel goed. Ze is erg energiek en komt steeds in een flinke stap naar het hek als ik er ben. Met wandelen heeft ze een aardig tempo. Straks ga ik weer naar de paardjes! Nog heel veel plezier daar en doe voorzichtig.
    x Ghita