Happy boomboom, tijgers, olifantjes en spinnen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yvonne - WaarBenJij.nu Happy boomboom, tijgers, olifantjes en spinnen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yvonne - WaarBenJij.nu

Happy boomboom, tijgers, olifantjes en spinnen

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

20 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Hallo alemaal,

We hebben een bezoekje gebracht aan Maenam! Brommertje nr. 13 hebben we geparkeerd bij Shangrilah, waar dezelfde dikzak nog steeds 'enthousiast' rondsloft in het restaurant. Maenam bljijft toch echt het allermooiste strand, maar druk dat het er was.. Het wordt helemaal overspoeld door Russen die na Egypte nu helaas Thailand blijken te hebben ontdekt ( en ze zitten niet alleen maar daar.....).
Mummi's restaurant bestaat nog, dus we hebben dssr heerlijke garlic shrimps gegeten, helaas bleek Mummi zelf ziek te zijn, dus die hebben we niet gezien.

We hebben ook ontdekt hoe het zit op Chaweng: de meeste winkeltjes worden nu gerund door Indiers. Blijkbaar slapen zij overdag uit, zodat ze 's avonds vervelender kunnen doen tegen de toeristen. Wij zijn dus uiteindelijk het strand op gevlucht alwaar wij een heerlijke coctail hebben gedronken aan de vloedlijn, met de voetjes in het zand en af en toe een 'happy boomboom' om te bewonderen.
De ' happy boombooms' oftewel siervuurwerk, wordt gewoon op het strand verkocht. Je koopt een pijl, steekt hem af en klaar, je bent weer een paar baht lichter.

Gisteren een halve stranddag, waarbij de zon het na een heftige strijd heeft gwonnen van factor 50..... ik lijk wel een tomaat. ' s Middags hebben we besloten dat Koh Samui ondanks de Indiers, de Russen en die stoute sterke zon toch een goddelijk eiland is, en dat wij oud zijn... (?) en vermoeid...(?) en dat wij echt niet weten waarom we helemaal naar Kao Sok zouden gaan, het is per slot van rekening toch vakantie... dus we zijn op brommertje nr. 13 naar Lamai getufd ( oh, lekker uitwaaien, geen helmpjes meer, ze pasten toch niet goed en het is echt te heet) en hebben nog wat bijgeboekt hier op het eiland ( en wel op.....Chaweng!!!) en we hebben een vlucht naar Bangkok geboekt plus een hotel daar, in de buurt van Khaosan ( dit is natuurlijk allemaal zeer interessante info voor de kenners onder ons: Bernadette, Tally, Astrid).

Vannacht heeft het me toch geplensd, het halve eiland is veranderd in een moeras. Maar ja, wat 's nachts valt, valt overdag niet, dus het was weer mooi helder en zonnig warm. Vandaag hebben we ons huidje rust gegeven en zijn gaan toeren op brommertje nr 13. Op 'excursie' naar de waterval. Tally en Bernadette, weten jullie nog, daar waren wij ooit met onze zogenaamde 'thai boy' met een gehuurd jeepje: er was toen verder niks! Nu is het een compleet circus, met olifant rijden, tijgers, apen- en slangenshows, canopy tours, souvenirwinkeltjes etc........
Daarna zijn we de jungle in getrokken en hebben we op een prachtig plekje geluncht, bovenop een bergtop met een werkelijk schitterend uitzicht en geen enkele andere toerist in zicht. Een super idyllisch plekje met maar 3 tafeltjes, complete rust en lekker eten.....

En tot slot: De Spin. Zo onwijs groot heb ik ze alleen ooit in Chitwan gezien (Greta, weet je nog?), daar waren ze zelfs nog groter dan dit exemplaar. Ik liep bijna in zijn web!!!!! Grote zwarte poten, maar niet harig, en een heel lang zwart lijf met een gele kop! Jammmmmie!!!!!!
Schone dromen gewenst allemaal!

Groetjes, Tibi en Yvonne

• 21 Januari 2012 - 14:23

Cor:

Zit ik hier ernstig ziek te wezen en jullie goddelijke beschrijving te lezen van wat beslist het paradijs moet zijn ;-)

Laat het een les voor me zijn: Januari moet je in Thailand doorbrengen ipv kou te vatten in een grijs grauw en triest Nederland.

Heel veel plezier daar, geniet en blijf vooral langer weg als dat kan.
    Hier mis je nix

Groet, Cor

• 21 Januari 2012 - 14:57

Bernadette:

Oh wat zaaaaaaaaaaaalig allemaal. Door het lezen van dit alles geniet ik toch een beetje mee. Zie het zo allemaal voor me. Ik hoop dat ik een schone droom krijg dat ik er met jullie ben. Hier schijnt nu een flauw zonnetje, waar ik van geniet :-) X

• 23 Januari 2012 - 21:01

Bertine:

Afgelopen zaterdag heerlijk ritje op Hunti gemaakt. Groet, bertine en hoefje van Hunti