Nog steeds Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Yvonne - WaarBenJij.nu Nog steeds Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Yvonne - WaarBenJij.nu

Nog steeds Havana

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

14 December 2008 | Cuba, Havana

En nog steeds is het leuk! Al die kleuren....roze, blauw, groen, geel, paars. Afgebladderd welliswaar, maar toch mooi.
Het rare is dat we gen winkels konden vinden, maar ze hebben gewoon bijna geen etalages. De winkels zijn er dus toch. Maar als er te veel mensen binnnen zijn gaat de deur op slot. Net als in Nederland bij de parkeergarage moet je dan wachten to er weer iemand naar buiten gaat om er zelf in te mogen. Niet dat er veel te kopen valt, maar we wilden gewoon even kijken! Met het visum is het min of meer gelukt. We hadden alle benodigde papieren en de zegeltjes van 25 euro p.p. bij ons, we wisten nu war het was, het was ook nog open en er was geen rij. Maar....wat doet de mevrouw, ze laat de verlenging vandaag vast ingaan, hetgeen betekent dat we alsnog een dag te kort komen......maar dat maakte volgens haar niet uit, tot 3 dagen was het geen probleem. Nou, als dat echt waar is was de hele poppenkast niet nodig geweest. Maar ja...!!
Verder heerlijk langs de zee gelopen, langs de haven en over de kade waar de zee tegen aan beukt, en af en toe in grote golven over heen spettert.
Het waait best hard, en het is ook redelijk bewolkt, dus ik heb het af en toe zelfs een beetje koud! Heb dus ook niet helemaal de juiste garderobe bij me. Foutje...! En hier kopen lijkt me wat moeizaam, dus dan maar wassen als het zo blijft.
Ik was nog vergeten om ovefr ons prachtige uitzicht te vertellen! Als we 's morgens wakker worden in onze hotelkamer is het een verrassing hoe het weer zal zijn, want de muren voor onze ramen houden al het licht ongeveer weg. We moeten ons hoofd uit het raam steken en naar boven kijken...en als dan net die ene wolk langsdrijft denken wij dus dat het helemaal bewolkt is...of als dat kleine stukje blauw net te zien is denken wij dus dat het schitterend zonnig is. Nou, volgens mij is het nu duidelijk en hoeft het uitzicht niet verder beschreven te worden. Echter de lijn met onderbroeken, vastgeknipt met rode knijpers, vrolijkte de boel gisteren toch wel een beetje op!

Morgen krijgen we de auto en gaan we richting Vinales, een gebied met tabaksplantagers en kalksteenbergen.
We verheugen ons er op, lekker weg uit de stad en de natuur in.
Ik weet alleen niet wanneer ik weer een werkende PC vind, want daar slapen we bij particulieren.
Jullie merken het wel weer vanzelf!

Iedereen bedankt voor de reacties, altijd leuk om ook wat van jullie te lezen!!

Groeten en liefs vanuit Swingend Havana!

Tibi en Yvonne

Astrid: ja, we zitten aan de Mochito's en de Daquiri's. Die Mochito's zien er niet zo aantrekkelijk uit met zo'n bos bladeren erin, maar ze zijn wel lekker!! En de wijn is niet te betalen....

Josee: Tibi heeft niet zo veel aan zijn 90 lessen spaans, want ze praten ten eerste veel te snel en ten tweede spreken ze de S niet uit dus klinkt alles anders. Maar we redden ons wel hoor!

Joyce: hoe was je verjaarsdagsfeest in de sneeuw??

• 14 December 2008 - 10:20

Bertine:

Hi Yvonne en Tibi,

Gisteren met Hunti naar Landgoed de Horst geweest om met autisten op haar te wandelen. Eerst goed gepoetst en haar hoeven ook nog met water schoongemaakt, zodat ze er blinkend uitzag. Hunti vond de weg naar de Horst heel erg spannend, ze vond het maar niks dat we volgens haar de verkeerde kant op gingen, ook de witte paaltjes bij de ingang, waren heeeeeeel erg eng!! Het leek wel of ze op eieren liep en ze maakte ook weer vreemde knorrende geluiden, gek beest. We waren ruim op tijd dus eerst hebben we even het bos verkend en gelukkig werd ze toen wat rustiger. De autistische kinderen en hun families hebben echt van Hunti genoten. Bijna allemaal straalden en glunderden ze als ze er op zaten. Er was er maar eentje de uiteindelijk niet durfde. Heel veel kinderen zaten voor het eerst op een paard, maar dat ging echt super. Hunti heeft zich echt fantastisch gedragen, tijdens het opstappen, bleef ze keurig staan. De meeste stapte op via een trapje en ook daar bleef ze netjes naast staan. Wat een toppertje!!!!!!!!! Ook is Hunti veel geaaid, heerlijk zacht zo'n paard. Heel veel plezier in Cuba het is weer leuk om op deze manier een beejte met jullie mee te reizen. Oh ja, nog een huishoudelijke mededeling, op 9 januari worden de paarden weer ingeent, moet ik Hunti hier ook voor opgeven?

Groet en heel veel plezier in Cuba,
    Bertine

• 14 December 2008 - 11:32

Astrid:

Succes in de niet-digitale bushbush dan maar! En nog een tip voor Tibi: Als ik in het Roemeens toch een redelijke conversatie kon voeren, terwijl ik er eigenlijk geen woord van verstond, kun jij dat ook in het (S)Paan(s) hoor! Die gesprekjes zijn toch altijd hetzelfde: Waar kom je vandaan, hoe heet je, zijn jullie getrouwd en waar slaap je? Als je er dan nog even uitperst dat Coeba een muy mooi land is en dat de ron echt excellente is, ben je helemaal top en heb je weer amigos voor het leven gemaakt.

Veel plezier verder!

• 14 December 2008 - 11:33

Astrid:

O, by the way, je moet je landkaart even aanpassen! Volgens mij ligt Cuba niet in de buurt van Irak!

• 14 December 2008 - 20:44

Joyce:

Ha Cuba-gangers,
    Van die waslijn met rode knijpers heeft Tibi vast een paar mooie foto's gemaakt.
    Heel erg bedankt voor jullie gezamenlijke kado voor mijn verjaardag. Errug toepasselijk. Het is een gezellig feest in de sneeuw geworden. En ik ben heel erg verwend. Gelukkig hebben jullie het visum min of meer weten te verlengen. We zien het volgende bericht wel weer verschijnen. Groetjes!

• 14 December 2008 - 21:31

Marjon:

Hey Yvonne en Tibi,
    Zoals je bij Joyce leest is je telefoontje vanaf Schiphol niet voor niets geweest. Het bewuste cadeau is op de kop getikt, overhandigd en in de smaak gevallen. Ondanks ons heerlijke weekend, zaterdag in de sneeuwhal en vandaag in de bossen vlakbij Austerlitz is het toch ook (weliswaar een beetje jaloers) meegenieten achter de pc van jullie verhalen uit verweggistan. Hopelijk is er verderop ook weer een pc te vinden waar je je weer heerlijk op kunt uitleven! Wij genieten mee, Marjon